Frågor & Svar - Forma Kallhäll

Jag får ersättning från min arbetsgivare för friskvård, hur gör jag för att få ett kvitto på mina betalningar?
Säg till receptionisten nästa gång du är på anläggningen så får du ett kvitto på gjorda autogirodragningar (för önskad period) som du kan ge till din arbetsgivare.

Jag har förlorat mitt medlemskort, hur får jag ett nytt?
Kontakta anläggningen så ordnar vi med ett nytt till dig. Vi tar ut en avgift på 200 kr för det nya kortet. Det gamla spärras.

När och hur kan jag frysa mitt medlemskap?
Våra medlemmar, som på grund av särskilda omständigheter inte kan utnyttja sitt medlemskap under viss tid, kan frysa sitt medlemskap kostnadsfritt mot intyg. Giltiga anledningar är sjukdom, skada, militärtjänstgöring, graviditet. Kopia på läkarintyg lämnas i receptionen på Forma träningscenter. Vi godkänner även resehandlingsunderlag (OBS: Tur / Retur-dokument för utlandsvistelse jag har minst 3 månader. Maxtid för frysning är 1 år. Minst tid för frysning gällande sjukdom, skada, militärtjänstgöring, studier eller graviditet är 30 dagar.

Jag har bytt adress. Vad gör jag?
Du skickar ett e-postmeddelande med dina nya adressuppgifter till kallhall@formatraningscenter.se så uppdaterar vi dina uppgifter.

Jag har bytt bank eller kontonummer. Vad gör jag?
För att betalningen ska fortsätta löpa felfritt så bör du lämna uppgifterna i receptionen på ditt träningscenter.

Varför får jag en betalningspåminnelse?
Forma Träningscenter har fasta dragningar den 28: e varje månad (eller nästkommande vardag). Om dragningen inte går igenom skickar vår samarbetspartner Visma Collectors en faktura på utstående belopp plus 50 kr i fakturaavgift. Det är banken som ger oss besked om att det eventuella saknas pengar på kontot. Det kan även vara något fel med ditt kontomedgivande, du kan själv se på din bank via Internet om du har ett medgivande kopplat till oss.

Jag har fått en betalningspåminnelse, måste jag då betala påminnelseavgiften?
Forma Träningscenter och du har en överenskommelse om att pengar ska finnas på kontot den 28: e varje månad. Om vi ​​skickar en faktura så står fakturakostnaden för de administrativa avgifterna det faktiskt kostar att skicka fakturan. Om du tittar på ditt kontoutdrag varje månad så kan du själv se om dragningen gått igenom och om du eventuellt kommer att få en faktura om den inte gjort det. Kontrollera gärna att vi har vi rätt adress, och uppdatera med eventuella nya adressuppgifter. Om du märker att dragningen inte gick igenom så kan du betala din skuld snarast i receptionen på din anläggning.

Betalsätt?
Du kan välja mellan två olika betalningssätt - Betala ett helt år på en gång eller månadsvis via autogiro. Endast företag kan stå som fakturakund hos oss.

Uppsägningstid?
Om du önskar säga upp ditt medlemskap hos oss ska du tillsammans med receptionist fylla i en uppsägningsblankett.
Du får sedan ett kvitto på din uppsägning.
Uppsägningstiden är 60 dagar.

Jag kommer inte in med mitt kort, vad har hänt?
Det kan vara en obetald faktura eller att ditt kort blivit spärrat pga. överträdelse utav våra ordningsregler (insläpp av annan person, gått in med ytterskor etc.). Kontakta personalen i receptionen för att få det uppspärrat.

Får en medlem med fungerande medlemskort släppa in mig om mitt kort lyser rött när jag håller det mot kortläsaren, eller om jag har glömt kortet hemma?
Nej, det får man inte. Det leder till spärrat medlemskort för båda parter, oavsett anledning till att kortet ej fungerar. Alla måste själva ta sig in med sina egna inpasseringskort. Om detta sker ska man ta kontakt med personal på anläggningen. Medlemskapet är personligt och kan inte överlåtas till en annan person.

Hur säger jag upp mitt medlemskap?
Kom in till oss så hjälper vi dig att avsluta ditt medlemskap. Du har 60 dagars uppsägningstid dvs du betalar för 60 dagar framåt från det datum du avslutar medlemskapet. Uppsägning sker skriftligen anläggningen eller via e-post.

Vi förbehåller oss rätten att spärra kortet med omedelbar verkan om vi anser att det är nödvändigt eller helt avbryta medlemskapet.